17.06.2015 اکبر کرگر خبره د انسان په روزنيز عنصر او بدلون کې ده . په اتيايمو کلونو کې چې کله په هيواد کې ووم ، د چاپ اوخپرونو دنده راته را وسپارل شوه . په هغه وخت يو لوړ پوړې دولتې او سياسي چارواکي چې له مطالعې او ادبياتو سره يې زياته مينه وه مشوره راکړه چې...بشپړمتن...
|
15.06.2015 محمود نظری د همدی قلم یو بل اثر:
|
06.06.2015 لیکوال : کارول ریپتون (Carol Repton) ژباړه: سپین غر انګریزی لیکوال دافغان لیکوال کیسې ارزوی لندن کې برتانوي مېشتو لیکوالانو د افغان کیسه لیکوال عبدالوکیل سوله مل شینواري د لنډو کیسو ارزونه وکړه. دا ارزونه د لندن په زړه کمډن کې د کتابونو په یوه کلوب کې وشوه چې له مخکې یې افغان لیکوال ور بللی و...بشپړ متن...
|
26.05.2015 تمیم حمید پا به پای تشنهیی که - بیتاریخ - تنهاست! گپهایی در بارۀ کتاب «تنهایی تاریخ ندارد»؛ دومین دفتر شعر روحالله بهرامیان «تشنه» در نیمههای دهۀ هشتاد که هنوز تب «فسبوک» دامنگیر ما نشده بود و کارهای ادبیاتی تنها به وبلاگها و نشریههای چاپی محدود میشد، روزی یکی از دوستان شاعر از من پرسید: - غزلهای بهرامیان تشنه را خواندهای؟ به شوخی برایش گفتم...ادامه... |
15.05.2015 دوکتور ع. رشید د علامه رشاد د ۱۱ تلین په درشل کې بسی دور باید که چرخ ظفر بیارد کسی چون تو بار دیگر
( د علامه رشاد د یوه شعر په حاشیه کې)
|
با بخش نوشتارهای سياسی-اجتماعی؛ ادبی- فرهنگی؛ گفت و شنود ها؛ گالری آثار هنری؛ فوتوگالری... |
ورود به صفحه ی نخست شماره ی: 1 ؛ 2 ؛ 3 ؛ 4 ؛ 5 ؛ 6 ؛ 7 ؛ 8 ؛ 9؛ 10 ؛ 12 ؛ 13؛ 14؛ 15 ؛ 16؛ 17؛ 18؛ 19 ؛ 20 ؛ 21 ؛ 22 ؛ 23 ؛ 24 ؛ 25 ؛ 26 ؛ 27 ؛ 28 ؛ 29 ؛ 30 ؛ 31 ؛ 32 ؛ 33 ؛ 34؛ 35 ؛ 36 ؛37 ؛ 38؛39 ; 40 ; 41 ؛ 42 ؛ 43 ؛ 44 ؛ 45؛ 46؛ 47 ؛ 48 ؛ 49 ؛ 50 ؛ 51 ؛ 52 ؛ 53 ؛ 54 ؛ 55 ؛ 56 ؛ 57 ؛ 58؛ 59 ؛ 60 ؛ 61؛ 62 ؛ 63 ؛ 64؛ 65؛ 66؛ 67؛ 68؛69؛ 70؛ 71 ؛ 72؛ 73؛ 74؛ 75 ؛ 76؛ 78؛ 80؛ 81 ، 82 ؛ 83 ؛ 84 ؛ 85؛ 86؛ 87؛ 88 ؛ 89؛ 90 ؛ 91 ؛ 92 ؛ 93 ؛ 94; 95 ; 96 ; 97 ; 98 ; 99; 100 ; 101 ; 102 ; 103; 104 |
23.06.2015 عمران راتب لوهاران؛ سوسمار و سداموره، چلتار و شهر این از ویژه گی متن پساساختارگرا است که با قاعده گی معمول در متن، هیچ بر سرِ مهر نیست. ساختارهای متعارف در متن، از سویی، متنها را پیشپا افتاده، روزمرّه و از بکارت تهی میکند، از سوی دیگر با مخاطب به آسانی ایجاد رابطه نموده و او را با صمیمیت در مییابد. در چنین پیوندی، مخاطب نیز دچار تکلیف نشده و جلوههای برجستهی محتوایی متن را به خوبی فهم میکند. مخاطب در متنهای ساختارگرا، عام و بیتمیز است. متن پساساختاری اما، بیپروا است؛ رند و گریزپا! و چون چنین متنی به ساده گی سرِ نخِ محتوایش را به دست هر خواننده نمیدهد، فهم درست جهان آن، فقط در امکان مخاطبهای آشنا میتواند باشد لابد! رویکرد فراساختاری در متن، به مفهوم شناخته شدهی کلمه، هیچ «جادو» و «افسونی» در خود ندارد، اما «رازورانه گی افسانهیی» به یقین که از ویژه گیهای غالب آن است. به دیگر سخن، متنها در چنین رویکردی، با هدف گریز از بینقابی و عریانی، در چندان پردههایی خودش را میپوشاند که تماس با تن عریان آن، واقعن مخاطب اهل راز و فن-آشنا میطلبد. چه، راز جز با رازدان انباز نیست/ راز اندر گوش هرکس راز نیست...متن کامل ...
|
05.06.2015 شیما غفوری
شکست جزء لاینفک زندگی فردی و اجتماعی میباشد. ولی هرگاه شکست ها آگاهانه ارزیابی گردیده و نتایج منظقی آن در مراحل بعدی مورد استفاده قرار گیرد، درسی است که عامل جهش به جلو خواهد بود. با این سروده ام بهترین ها را برای وطنداران و میهنم آزرو مینمایم. چه دردی ملتهب تر است از شکست؟ که بود ها به لحظه یی رَوَد ز دست...ادامه...
|
05.06.2015 هارون یوسفی زنده گی را با خر و خرکار عادت کرده ام سالها با این همه اشرار ...ادامه... باز هم از همین قلم : |
21.05.2015 حمیرا نکهت دستگیرزاده با این همه امید چه سان پیر می شویم اشعار دیگر از همین شاعر: |
15.05.2015 عبدالوکیل سوله مل هغه ورځ مې دنن په څیر یاده ده : په اوم کا ل کې مې نوې پښه ایښې وه، یوه ورځ کله چې ډوډۍ خلا صه او دسترخوان ټول شو پلار مې په کراره مور ته کړل : ـ دې هلک ته پا کې جا مې ور واغونده . مور مې د پاکو جا مو په آوریدو حیران پلار ته وکتل او په خوشحالۍ یی وپو ښت : ـ کومې ښادۍ ته ځئ که څنګه؟...ادامه...
|